lauantai 4. elokuuta 2012

3D kukat geelillä.

Tässä kysytty postaus 3D kukkien tekemiseen.
Mallina käytin siskontyttöä Noonaa, joka urhoollisesti aina suostuu mun kokeiluihin. Jotkut kuvat on epätarkkoja, johtuen tyttäreni yhteisyöhaluttomuudesta kuvata kyseistä opusta, itse kuvasin osan, mutten ihan kaikkeen kyennyt, mutta toivottavasti saatte selvää. Myöskin mainittakoon likaisista kynnen alusista, olimme tallilla koko päivän :)

Asiaan, pohja tehtiin akryylillä ja muottia käyttäen.
                                               
                                                



Viilataan kynsi nätin muotoseksi, tässä kohtaa ei niin tarkkaa vielä, koska sitä viilataan vielä.


Turkoosia glitteriä levitetään sinne minne nyt ikinä tykkääkään :)

Tässä on isompaa ja pienempää samassa


                                                      ja hopeeta tehosteeksi

                                                               ja mylarpaloja


Koristeet ja kirkas akryylimassa päällä.
 Sitten viilataan kynsi tasaiseksi sekä päältä ja reunoilta. Muista aina tasoittaa pinta lopuksi palkkiviilalla.
No sitten ne 3D-kukat ja työvalineet. Mun mielestä ihan paras kaikista 3D geeleistä mitä oon käyttäny ja tilasin sen täältä http://www.nded.fi/?gclid=COHg0cWnzLECFUI4cgodoGwAFg


Tärkein kukkien tekemisessä on pensseli ja geeli. Pensselin tulee olla suippopäinen ja pieni ja geelin todella jäykkää.



Sitten se tärkein, miten saadaan kukan lehden kärki, pensselillä otetaan geeliä purkista niin, että sinne perään jää "liuru"
Päässä oleva "liuru" asetetaan kynnelle jonka jälkeen painetaan pensselillä niin, että lehden alaosa jää leveämmäksi.

            Painamisen jälkeen pensseli vaan sutastaan alas, jotta siihen jää 3D efekti.
            Tadaaaa...yksi terälehti on valmis. Sitten vaan seuraavaa sutimaan.


Viereen toinen, voi niitä toki olla useampikin.

Näihin kukkiin laitettiin pikkuruisia helmiä keskustaan, timantit sopii ihan yhtä hyvin.

Päälle top coat ja uuniin paistumaan.

Siinä kukka, helppoa eikös? 
Muistakaa, että harjoitus tekee mestarin!! minä, maailman huonohermoisin ihminen jaksoin vääntää ja harjotella, koska halusin niiden onnistuvan. Helppoa kun heinänteko kun sen oivaltaa :)

Harjoittelemisen iloa :)









10 kommenttia:

  1. voi ei, IHANAT! nyt on pakko ostaa noita tollasiakin geelejä! :) kynsitarvikevarasto sen kun kasvaa :D!

    VastaaPoista
  2. Suosittelen! Saiko tuosta mun sepostuksesta ja epätarkoista kuvista yhtään hajua noiden tekemiseen?

    Nyt tilaamaan vaan geelejä :)

    VastaaPoista
  3. Voi, ihania! <3
    Luuletko, että 3D-geeleillä vois tehä myös luonnonkynnelle? Oon myös kuullut, että nuita samaisia kukkia voisi tehdä myös akryylinesteellä ja -jauheella, onko näin?
    Ja joku sanoi, että jos käyttää akryylejä, ei tarvitse uunia kuivattamiseen..

    Helposti sai tutosta selvää (: Mä olin aina päiväkodin askartelutuokioissa se, joka ei saanut mitään selvää paperilennokkien taitteluohjeista, joten mä luulen, että jos mä sain tästä kukkaohjeesta selvää, kuka tahansa muukin saa ;)

    VastaaPoista
  4. Hih... akryylimassalla saa myös kukkia, minusta niillä on vaikeempi.Olen kyllä tehnyt niinkin, mutta geelillä tulee kivempi, mun mielestä. Akryylikynsiä tehdessä, voi käyttää ilmakovetteista topcoattia (vai mikä se nyt virallisesti on?)mutta itse käytän aina uv-kovetteista.

    VastaaPoista
  5. Itse akryylihan ei tarvitse uunia kuivuakseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!
      Tarviiko akryyli siis aina päällyslakan?
      Jos tarvitsee, niin uv-kovetteinen ymmärtääkseni on sellanen, joka kuivatetaan uv-lampun alla?
      Ja voiko siis akryyleillä tehä kukkia ihan luonnonkynnelle? (:

      Poista
  6. Akryyli tarvitsee aina jonkun päälle laitettavan kiillon, uv kovetteinen on sellanen joka tarvitsee uv-lampun. Mutta niitä on olemassa myös ilmakovetteisia joka ei tarvitse uv-valoa, sen käytöstä en tiedä mitään.
    Voi varmasti tehdä akryylikukkia myös luonnonkynnelle, itse olen tehnyt niitäkin vain rakennekynsiin. Mutta kaikkea kannattaa aina kokeilla ;)

    VastaaPoista
  7. tarkoitatko, että akryylin kiilloksi riittää siis esim kirkas akryylimassa...jotenkin tuosta kuvasarjasta ymmärrän näin :)

    VastaaPoista
  8. Ei riitä, kirkaskin akryylimassa tarvitsee loppukiillon, eli top coatin :)

    VastaaPoista
  9. :) kiitos vastauksesta!olenkin aina laittanut tuon top coatin ja mietin että onko se ollutkin liikaa:)mutta ihan oikein olen siis toiminut!

    VastaaPoista